Kylskåpsrens (eller hur man lagar soppa på en spik)

2012-10-05 | 19:29:17
Så här kan en lunch se ut, dagen innan den veckotaliga storhandlingen. Jag tycker att pyttipanna är ett suveränt sätt att ta till vara på diverse olika rester som blivit liggande i kylen. Principfast som jag är, vägrar jag nämligen att slänga tjänlig mat. Jag förstår mig inte på människor som slår ut full drickbar mjölk för att bäst-före-datumet har passerat eller slänger en morot för att den ser lite ledsen ut. Så länge maten inte luktar illa eller smakar dåligt så äter jag den. Nåväl, refokusering på pytten i pannan. Jag tänker inte dela med mig av något recept, eftersom det är din kylskåpstömning som avgör slutresultatet. Allt som krävs är fräsande smör och en stekpanna. Om du addera lite färskplockad svamp och ett ekologiskt ägg så blir det som är bra ännu bättre. Och krämig äggula som omsveper pyttens komponenter, behöver jag säga mer?
 
 
   (Rökt älghjärta, palsternacka, morot, potatis, två sorters lök, kantareller, blomkål och ägg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback